REZYGNACJA Z IMPREZY

1. Rezygnacja z udziału w imprezie wymaga wyłącznie formy pisemnej. Za datę rezygnacji przyjmuje się datę otrzymania rezygnacji przez biuro. W przypadku rezygnacji z udziału w imprezie biuro potrąci z wniesionych przez uczestnika wpłat, wartość faktycznie poniesionych i udokumentowanych kosztów. Potrącenia nie mogą przekroczyć:

a. 25 % ceny imprezy, gdy rezygnacja następuje w terminie 30 – 16 dni przed rozpoczęciem imprezy
b. 50 % ceny imprezy, gdy rezygnacja następuje w terminie 15 – 7 dni przed rozpoczęciem imprezy
c. 90 % ceny imprezy, gdy rezygnacja następuje w terminie krótszym niż 6 dni przed rozpoczęciem imprezy.

2. Uczestnik ma obowiązek pokryć koszta poniesione przez Organizatora, także w przypadkach rezygnacji z takich przyczyn jak, brak dokumentów upoważniających do przekroczenia granicy, choroby wypadki losowe czy nie zgłoszenie się na zbiórce lub miejscu realizacji imprezy. Klient ma możliwość ubezpieczenia się na wypadek konieczności rezygnacji z imprezy turystycznej lub przerwania uczestnictwa w imprezie.
3. Zwrotu dokonuje biuro, a od zwracanych kwot nie przysługują odsetki

ZMIANA PROGRAMU IMPREZY, ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. Biuro ma prawo odwołania imprezy z przyczyn od siebie niezależnych, jak brak wymaganego minimum uczestników, siły wyższe, decyzje władz państwowych i innych instytucji.
2. Biuro może również z przyczyn od niego niezależnych dokonać zmiany programu.
3. W przypadku istotnej zmiany programu ( np. zmiana środka transportu, trasy, zakwaterowania), Uczestnik ma prawo zrezygnować z imprezy, a Biuro zwraca wpłatę bez potrąceń. Po otrzymaniu zawiadomienia telefonicznie lub pisemnie o istotnej zmianie programu, Uczestnik powinien w ciągu 3 dni zawiadomić Biuro o rezygnacji lub zgodzie na udział w imprezie. Brak zawiadomienia w powyższym terminie uważany będzie za akceptację nowych warunków.
4. Biuro nie ponosi odpowiedzialności za szkody i straty powstałe w wyniku działania siły wyższej. Jednak Organizator odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba, że niewykonane lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie działaniem lub zaniechaniem klienta, działaniem lub zaniechaniem osób trzecich nieuczestniczących w wykonaniu usług przewidzianych w Umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć.
5. Klienci zobowiązani są do przestrzegania przepisów paszportowych, celnych, zdrowotnych i regulaminów obowiązujących w miejscach pobytu w kraju i za granicą.
6. Klient ma prawo przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu umowy uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przyjmie wszystkie wynikające z tej umowy obowiązki. Przeniesienie to będzie skuteczne, jeżeli klient zawiadomi o tym organizatora na piśmie min 21 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.